Kivi, kimimiz için mayhoş tadı ve çok tüketilmemesi sebebiyle herhangi bir meyve olmaktan çok öteye gidemiyor. Ancak yararlarına bir göz attığımızda beslenme listemizin ilk sıralarında yer alacağı tartışılmaz bir gerçek. Her ne kadar diğer meyvelerin gölgesinde kalsa da zengin içeriğiyle çok sağlıklı bir tercih olan kivinin faydalarını Avrasya Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Büşra Çengel anlatıyor.

Bol vitamin, bol mineral!

Gerçek bir C vitamini kaynağı arıyorsanız bol bol kivi tüketmekte yarar vardır. Tatlı-ekşi tadının yanı sıra bir C vitamini deposu olan kivi, çok zengin bir besin içeriği sunar. A, E, K vitaminleri yönünden de zengin olan kivi aynı zamanda kalsiyum, magnezyum ve potasyum gibi mineralleri de içeriğinde barındırır.  Üstelik lifli bir gıda olmasıyla da genel vücut sağlığı üzerinde önemli bir rol oynar.

Düzenli olarak tüketilen kivi, bağışıklık sistemini güçlendirerek hatalıklara karşı güçlü bir koruma kalkanı oluşturuyor. Üstelik başlı başına doğal bir antioksidan kaynağıdır.

Diyabet hastaları için kurtarıcı besin

Şeker hastaları, hastalıkları sebebiyle çok dikkatli bir beslenme düzenine sahiptir. Şeker hastalarının gönül rahatlığıyla tüketebileceği bir meyve olan kivi, glisemik indeksi düşüktür ve kandaki şeker oranını dengede tutar. Yanına 2 adet ceviz eklediğinizde ise, muhteşem bir ara öğün olur.

 Kivinin diğer faydaları;

  • Yüksek lif içeriği sayesinde mide dostudur, sindirim sistemini düzenler, kabızlığı önler.
  • Kolay sindirimi sayesinde diyet yapanlar için harika bir tercihtir.
  • İçeriğindeki E vitamini sayesinde cildi yeniler ve pürüzsüzleştirir.
  • Büyüme çağındaki çocuklar için de önemli bir besin kaynağı olan kivi, büyümeye etki eden folik asidi bol miktarda içerir.
  • Kivi yüksek oranda c vitamini içerir. Folik asit, potasyum açısından zengin bir kaynaktır.
  • Kivi çekirdekleri omega 3 yağ asidi içerir. Aynı zamanda lif içeriğide yüksektir.
  • Bulunduğu e vit. Sayesinde cildi yenilemede yardımcı olur.
  • Antioksidanlar sayesinde DNA hasarlarından korur.