Sizi Arayalım
Avrasya Hastanesi HABERLER

Kanser Riskini Bu Yöntemlerle Azaltın

Kanser Riskini Bu Yöntemlerle Azaltın

TARİH : 03 Eylül 2016

Avrasya Hastanesi Gaziosmanpaşa Göğüs Hastalıkları Yoğun Bakım ve Uyku Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Levent Kart, kanser riskini düşürmek için alabileceğiniz önlemleri sıralıyor:

  • Bol taze sebze ve meyve tüketin.
  • Un ve şekerden kaçının.
  • Stresten uzak durun.
  • İyi uyuyun.
  • Çevresel toksinlerden ve sigaradan uzak durum.
  • Katkı maddesi ilave edilmiş, paketlenmiş gıdaları tüketmeyin.
  • Hiçbir şekilde tatlandırıcı ve tatlandırıcı içeren “light” hafif yiyecek ve içecek tüketmeyin.
  • Yeterli omega-3 alın; ayçiçeği, mısır, soya, pamuk ve margarin gibi yağları diyetinizden çıkartın. Bunların yerine zeytinyağı ve doğal hayvani yağları (tereyağı, iç yağı ve kuyruk yağı) tüketin.
  • Kefir, yoğurt, turşu, sirke, nar ekşisi ve boza gibi probiyotiklerden (faydalı mikroplar) zengin gıdalarla beslenin.
  • Pastörize sütlerden mümkün olduğunca kaçının. Kutu sütü tüketmeyin. Mümkünse mandıra sütü kullanın. Süt yerine süt ürünlerini (yoğurt, peynir) tercih edin.
  • Günde iki diş sarımsak ve/veya 1 baş kuru soğan tüketin.
  • Günde 1-2 tatlı kaşığı zerdeçal tozu tüketin.
  • Yeşil ve siyah çay tüketin (şekersiz!)
  • D vitamini düzeylerinizi yükseltmek için dengeli bir şekilde güneşlenin ya da D vitamini takviyesi alın.
  • Yeteri derecede egzersiz yapın.
  • Alkol kullanmayın.
  • İşlenmiş soya ürünü yemeyin.
  • Yemekleri geleneksel yöntemler (buğulama, buharda pişirme) ile pişirin. Turbo fırınlar da kullanılabilir. Hızlı pişirme yöntemleri (mikrodalga gibi) besin kayıplarına yol açar; ayrıca kanserojen olabilirler.
  • Daha çok toprak (güveç), cam ya da kalaylı bakır kapları tercih edin. Emaye ve çelik tencere daha sonraki tercihlerdir. Teflon ve alüminyumu ise kesinlikle kullanmayın.

PROF. DR. LEVENT KART

Göğüs Hastalıkları ve Tüberküloz Uzmanı

Salı: 09:00 - 16:00 ve Cumartesi 09:00 - 15:00 saatleri arasında randevu alabilirsiniz.

BİZE ULAŞIN

HİÇBİR ŞEY İNSAN VE SAĞLIK KADAR ÖNEMLİ DEĞİLDİR.